آیا از سرفه کردن کلافه شده اید؟

سرفه های آلرژیک

سرفه یکی از مکانیزم های دفاعی بدن است و در واکنش به تحریک بینی، تارهای صورتی، گلو و ریه ایجاد می شود. وظیفه سیستم ایمنی بدن حفظ سلامت بدن و مقابله با عواملی مثل میکروب ها، ویروس ها و باکتری ها است. در نتیجه سیستم ایمنی فردی که دچار آلرژی شده است واکنش های مختلفی را در برای مواد حساسیت زا انجام می دهد.

دکتر نیما پروانه قوق تخصص ألرژی و ایمونولوژی بالینی هستند، با انتخاب بهترین روش ها، درمان را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهند . شما می توانید برای مشاوره و مراجعه به دکتر نیما پروانه از با شماره های زیر تماس بگیرید : 88878131 – 88192807 – 88192808. همچنمین شما می توانید از صفحه اینستاگرام دکتر پروانه نیز دیدن فرمائید.

علائم آسم آلرژیک

• سرفه
  • خس خس سینه
  • احساس فشار و تنگی قفسه سینه

علائم حساسیت زا

• گرد و غبار
  • حشرات
  • گرده درختان و گیاهان
  • مو، پر، پوست و بزاق حیوانات خانگی
آیا از سرفه کردن کلافه شده اید؟

دلایل سرفه های آلرژیک

یکی از دلایل سرفه کردن می تواند حساسیت و آلرژی باشد که علت آن شهری شدن محیط زیست و تغییر سبک زندگی است. عواملی مانند استنشاق گرد و غبار و وجود مواد حساسیت زا در محیط، خوردن بعضی از غذاها مثل مواد غذایی ترش مزه و تند، آلودگی و گرد و غبار موجود در محیط، می تواند باعث ایجاد آلرژی شوند.

نحوه تشخیص آلرژیک بودن سرفه

علت سرفه های شدید باید توسط پزشک بررسی شود و نمی توان به راحتی علت سرفه های مکرر و نگران کننده را تشخیص داد. در صورت داشتن علائم دیگر آلرژی می توان گفت سرفه ها به دلیل همان آلرژی فصلی است.

سرفه های ناشی از حساسیت فصلی، خشک و به همراه خارش در گلو می باشد و بر اثر تحریک گلو به وسیله گرده های موجود در هوا ایجاد شده و باعث تشکیل مخاط در پشت گلو می شود.

درمان سرفه های آلرژیک

توصیه می شود برای درمان سرفه های آلرژیک به جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند برونشیت و آسم و سایر بیماری های تنفسی به دکتر نیما پروانه، بهترین فوق تخصص آلرژی در تهران، مراجعه شود.

درمان علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه های خشک و مخاطی یک از روش های درمان غیر مستقیم آلرژی می باشد. یکی دیگر از روش های درمان، تشخیص علت حساسیت و و واکسینه شدن در برابر آن می باشد.

راه های پیشگیری از سرفه های آلرژیک

هنگامی که گلو، حنجره، پوشش داخلی بینی و یا ریه ها در معرض مواد آلرژیک قرار می گیرند، تحریک شده و باعث التهاب و ورم در این نواحی می شود.

برای جلوگیری از سرفه های آلرژیک باید موارد زیر رعایت شود:

• آب فراوان بنوشید.
  • فقط از غذاهای خانگی استفاده کنید.
  • مواد غذایی ترش مانند میوه را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  • محل کار و خانه خود را تمیز و دستگاه تهویه هوا را مرتبا سرویس کنید.
  • از خوشبو کننده های هوا و مواد آرایشی معطر استفاده نکنید.
  • به مدت طولانی در محیط های آلوده نمانید و اگر مجبور شدید، از ماسک استفاده شود.
  • از بالش و تشک های ضد حساسیت استفاده کنید.
  • از پرده های ضخیم به جای پرده های نازک استفاده کنید. زیرا پرده های ضخیم گرد و غبار از به خود جذب می کنند.

پانزده − 11 =