آیا به نور خورشید حساسیت دارید؟

راه های تشخیص آلرژی به نور خورشید

علائم شایع آن

راه های درمان آلرژی به نور خورشید.

آلرژی به نور خورشید

وقتی پوست بدن در معرض نور خورشید قرار می گیرد، دچار آلرژی شده و دانه های قرمز رنگ خارش دار، روی بدن ایجاد می شود. در این مواقع بهتر است زمان بیرون بودن از منزل را افزایش دهید تا سلول های بدن به نور خورشید عادت کرده و حساسیت نشان ندهد.

دکتر نیما پروانه قوق تخصص ألرژی و ایمونولوژی بالینی هستند، با انتخاب بهترین روش ها، درمان را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهند . شما می توانید برای مشاوره و مراجعه به دکتر نیما پروانه از با شماره های زیر تماس بگیرید : 88878131 – 88192807 – 88192808

راه های تشخیص آلرژی به نور خورشید

در اکثر مواقع پزشک با معاینه پوست شما به راحتی آلرژی به نور آفتاب را تشخیص می دهد ولی اگر با مشاهده پوست این آلرژی تشخیص داده نشود نیاز به آزمایش می باشد. از جمله آزمایشات برای تشخیص آلرژی به نور آفتاب عبارتند از:

• آزمایش patch photo: با این آزمایش می توان تشخیص داد که آیا حساسیت به نور خورشید، قبل از در معرض نور آفتاب قرار گرفتن است یا بعد از آن. در این آزمایش تکه هایی از محرک آلرژی نور خورشید، روی پوست بدن قرار می گیرد. بعد از یک روز، روی قسمت دیگری از بدن، مقدار مشخصی از اشعه ماورای بنفش تابیده می شود. اگر حساسیت روی قسمتی از بدن که اشعه ماورای بنفش تابیده شده بود بروز کند به احتمال زیاد به دلیل ماده ای است که روی پوست گذاشته شده بود.
  • آزمایش نوری یا ماورای بنفش: لآلبا این آزمایش میزان حساسیت به طول موج های مختلف نور ماورای بنفش، سنجیده می شود. با توجه به نوع خاص نور ماورای بنفشی که منجبر به حساسیت می شود مشخص می شود که آیا به نور خورشید حساس هستید یا نه.
  • آزمایش خون و نمونه برداری از پوست: اگر پزشک احتمال بدهد که آلرژی ناشی از یک بیماری مثل لوپوس است و به نور خورشید مربوط نمی شود، این آزمایش را تجویز می کند.
آیا به نور خورشید حساسیت دارید؟

علائم شایع حساسیت به نور خورشید

• جوش یا دانه های قرمز روی پوست
  • خارش پوست
  • قرمزی پوست
  • علائمی شبیه به آنفولانزا
  • تعوع و استفراغ
  • کاهش آب بدن به علت از دست دادن مایعات بدن
  • لرز
  • تاول های پر از آب کوچک و بزرگ روی پوست

راه های درمان آلرژی به نور خورشید

بستگی به نوع آلرژی، درمان متفاوتی در نظر گرفته می شود.

اگر آلرژی از نوع خفیف باشد با اجتناب از قرار گرفتن زیر نور آفتاب، می توان علائم آلرژی را از بین برد و نیاز به درمان خاصی ندارد.

اگر آلرژی شدید باشد، با توصیه فوق تخصص آلرژی، در فصل بهار هر سال، پوست خود را زیر نور خورشید قرار دهید.

راه های جلوگیری از ابتلا به آلرژی نور خورشید

• به مدت طولانی زیر نور آفتاب قرار نگیرید.
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • لباس های پوشیده بپوشید و از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • زیر نور شدید آفتاب قرار نگیرید.
  • قبل از استفاده از محصولات بهداشتی محتوای آن را بررسی کنید.

3 + هفده =