اثرات سرما بر آسم

آیا سرما تاثیری در تشدید آسم دارد؟

در فصل سرما چگونه از ابتلا به عفونت های ویروسی در امان باشیم؟

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با اثرات سرما بر آسم آشنا کنیم.

اثرات-سرما-بر-آسم

آسم چیست؟

آسم نوعی بیماری التهابی مزمن و شایع می باشد که موجب اختلال و تحریک پذیری در مجاری تنفسی فرد می گردد. به طور میانگین از هر 10 کودک یک نفر و از هر 20 نفر بزرگسال هم یک نفر به آن مبتلا هستند و شیوع آن در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. آسم اغلب به دلایل وراثتی ایجاد می شود و در هر سنی می تواند پدید آید. افراد مبتلا به آسم می توانند با درمان آسم و درمان های صحیح مانند سایر افراد عادی زندگی موفقی داشته باشند.

علائم آسم

مهمترین علائم آسم به شرح زیر هستند:

• احساس درد و سفتی در قفسه سینه
  • تنگی نفس یا سرفه های شبانه و خس خس سینه که می تواند موجب اختلال در خواب شبانه شود.
  • تشدید سرفه و خس خس سینه در اثر ابتلا به بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا
دکتر نیما پروانه قوق تخصص ألرژی و ایمونولوژی بالینی هستند ،با انتخاب بهترین روش ها،درمان را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهند . شما می توانید برای مشاوره و مراجعه از با شماره های زیر تماس بگیرید : 88878131 – 88192807 – 88192808

آیا سرما تاثیری بر تشدید بیماری آسم دارد؟

در فصول سرما افراد می خواهند محیط داخلی منزل را گرم کنند ولی آیا وسایل گرمایشی موجب تولید آلاینده می شوند؟ آیا از شومینه استفاده می شود؟ آیا در پتویی که استفاده می شود از مواد تحریک کننده جهت جلوگیری از ایجاد بید به کار رفته است؟ همه اینها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

همانطور که می دانید سرمای هوا موجب افزایش آلودگی هوا می شود و میزان شیوع سرما خوردگی هم افزایش می یابد و به طبع آن عفونت های ویروسی هم مانند انواع آلرژی، سینوزیت، رینیت آلرژیک، لوزه بزرگ، رفلاکس معده و آسم افزایش می یابد و در بیماران مبتلا به آسم هم شدت آسم هم افزایش می یابد.

بنابراین متخصص آلرژی توصیه می کند افراد مبتلا به آسم در هوای سرد تا حد امکان از مواجهه با هوای سرد و جریان مستقیم هوا اجتناب نمایند و از شال گردن برای پوشاندن دهان و بینی خود استفاده کنند.

درمان آسم عمدتا به صورت موضعی می باشد اما دارویی که استفاده می شود نیازمند به کار بردن تکنیک استفاده صحیح از آن می باشد که باید این تکنیک را از پزشک خود یاد بگیرید.

علاوه بر استفاده از دارو نیاز است محیط هم سالم باشد به عنوان مثال نباید در محیطی که فرد مبتلا به آسم حضور دارد، سیگار کشیده شود یا وسایل تهویه گرمایشی مانند شومینه استفاده شود بنابراین علاوه بر درمان درست نیاز است تا محیط مناسب هم برای بیماران مبتلا به انواع آلرژی و آسم ایجاد گردد.

شایان ذکر است افراد برای درمان آسم و کنترل آن باید به متخصص آلرژی مراجعه کنند تا از شدت آن جلوگیری شود.

نتیجه گیری

در نهایت می توان گفت آسم شایع ترین بیماری تنفسی می باشد که در هر سنی می تواند بروز کند و نیاز است افراد برای درمان و کنترل آسم هر چه سریعتر به متخصص آلرژی مراجعه نمایند تا بتوانند بدون مشکلی به زندگی روزمره خود ادامه دهند.