حساسیت پوستی در کودکان

حساسیت چیست؟

زمانی که سیستم ایمنی بدن حساس شده و مواد غیر مضر را به عنوان دشمن شناسایی کند حساسیت به وجود می آید در بروز حساسیت ها سیستم ایمنی با تشخیص اشتباه، مواد خارجی بی ضرر را مهاجم شناخته و به آنها حمله می کند.

کودکان نسبت به بزرگسالان، پوست حساس تری دارند به این علت آلرژی های پوستی هم در بین کودکان رواج بیشتری داشته است.

حساسیت در پوست کودکان

از اندام های مهم کودک که در ارتباط با محیط است پوست بدن اوست و والدین باید توجه ویژه ای به پوست کودک داشته باشند. آلرژی پوستی جزو رایج ترین حساسیت ها در بین کودکان است.

حساسیت-پوستی-در-کودکان

علت حساسیت پوستی کودکان

علت مشخصی را نمی توان برای حساسیت پوستی کودکان دانست و عوامل مختلفی می تواند در این امر دخیل باشد.

عامل ژنتیک می تواند تاثیر مهمی در ایجاد حساسیت باشد. اینکه یکی از افراد خانواده به چیزی حساسیت داشته باشد می توان وجود این عامل را در کودک  افزایش دهد.

علائم وجود حساسیت پوستی

دکتر نیما پروانه قوق تخصص ألرژی و ایمونولوژی بالینی هستند ،با انتخاب بهترین روش ها،درمان را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهند . شما می توانید برای مشاوره و مراجعه از با شماره های زیر تماس بگیرید : 88878131 – 88192807 – 88192808

بررسی علائم حساسیت پوستی کودکان

کهیر

کهیر یک تورم پوستی است که به آن آنژیوادم نیز می گویند و تظاهر دیگری از آلرژی است که در پوست اتفاق می افتد. کهیر  به صورت قرمزی و تورم و خارش مشاهده می شود.

انواع کهیر

• کهیر حاد

در بسیاری از موارد به علت حساسیت به وجود می آید.

• کهیر مزمن

علت نقش داشتن حساسیت در آن کم رنگ است . در نتیجه برای تشخیص وجود حساسیت در کودکان انجام آزمایشات توسط پزشک است که حاد و مزمن بودن، کهیر را مشخص کند.

کهیر مزمن بسیار آزاد دهنده است به خصوص در کودکان در سنین پایین که توانایی انجام برخی کارها را ندارند. اما کهیر دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از آن وجود حساسیت پوستی در کودکان است.

اگزما

اگزمای آتوپیک کودک یا درماتیت آتوپیک ، بیماری حساسیتی است که معمولا از سن کودکی اتفاق می افتد. در سال های مختلف رشد کودک،  در جاهای گوناگون بدن مشاهده می شود. در سنین پایین تر روی گونه و سطوح بیرونی مفاصل دیده می شود و هر چه سن افزایش یابد. معمولا سطوح درونی  را بیشتر درگیر می کند.

اثر حساسیت کودکان در اگزما

یکی از مهم ترین فاکتور های خطر در اگزمای کودکان وجود حساسیت ها می باشد. اما همه اگزماها نشانه حساسیت در کودکان نمی باشد به طوری کلی اگر کودک در سن پایین باشد و با توجه به مراقبت های پزشکی، علائم بیماری بعد از مدتی نه تنها خوب نشود بلکه تشدید گردد، این می تواند یک حساسیت باشد و باید تست حساسیت صورت گیرد.

آیا حساسیت های پوستی کودکان تحت کنترل قرار می گیرند؟

حساسیت در کودکان با افزایش سن آنها کاهش می یابد. باید توجه داشت که اقدام به موقع برای پیشگیری و درمان حساسیت های پوستی در کودکان بسیار قابل اهمیت است و باید علائم حساسیت جدی گرفته شود زیرا این امکان وجود دارد بعد از برطرف شدن حساسیت به علت محرک هایی مجددا بیماری ظاهر شود. به همین نیاز است با مشاهده علائم حساسیت پوستی در کودکان هر چه سریعتر به فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی مراجعه شود.

12 + چهار =