سینوزیت آلرژیک

سینوزیت آلرژیک چیست؟

ارتباط بین سینوزیت و آلرژی چیست؟

درمان بیماری سینوزیت آلرژیک چیست؟

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بیماری سینوزیت آلرژیک و درمان آن آشنا کنیم.

سینوزیت آلرژیک چیست؟

سینوزیت بیماری است که با علائمی مانند تب، سردرد، ترشحات چرکی از بینی و ترشحات پشت حلق همراه است. سینوزیت با درمان معمولا پس از چند روز بهبود می یابد و در صورتی که مزمن شود معمولا به دلیل وجود زمینه حساسیت یا آلرژی در فرد می باشد که به آن سینوزیت آلرژیک گفته می شود. علائمی که در سینوزیت آلرژیک مشاهده می شوند معمولا همان علائم سینوزیت هستند و معمولا با کاهش حس بویایی نیز همراه هستند.

سینوزیت-آلرژیک

انواع آلرژی

در مورد آلرژی نکته ای که مهم است این است که بدانیم آلرژی به انواع فصلی و دائمی تقسیم می شود. علائم آلرژی فصلی معمولا در اثر گرده گیاهان و گل ها ایجاد می شود و آلرژی دائمی معمولا مرتبط با گرد و خاک می باشد. در گرد و خاک موجود در هوا، نوعی موجود ذره بینی به نام مایت زندگی می کند که فضولات این موجود بسیار آلرژن و حساسیت زا می باشد که در بروز آلرژی های دائمی بسیار موثر می باشد پس بسیار اهمیت دارد که افرادی مبتلا به آلرژی یا آسم از گرد و خاک و دود سیگار دوری کنند.

به عنوان نمونه در فصل گرما که کولرها را روشن می کنند حتما پوشال ها را عوض کنند و کولرها را تمیز نگه داشته و بشویید و تا حد امکان از ریزگردها دوری کنند.

دکتر نیما پروانه قوق تخصص ألرژی و ایمونولوژی بالینی هستند ،با انتخاب بهترین روش ها،درمان را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهند . شما می توانید برای مشاوره و مراجعه از با شماره های زیر تماس بگیرید : 88878131 – 88192807 – 88192808

پیشگیری از سینوزیت آلرژیک

عمدتا عواملی که موجب بروز آلرژی های تنفسی می شوند می توانند باعث ایجاد سینوزیت آلرژیک نیز شوند. به منظور پیشگیری از بروز سینوزیت آلرژیک بهتر است فرد از دور سیگار و عوامل تحریک کننده مانند هوای سرد، بوی ادکلن و… دوری کند.

همچنین عواملی مانند وجود ناهنجاری در استخوان های صورت و سینوس ها و بیماری هایی مانند سیستیک فیبروزیس (نوعی بیماری که موجب اختلال در حرکت و عملکرد مژک ها می شود) نیز می توانند موجب بروز سینوزیت آلرژیک شوند.

درمان سینوزیت آلرژیک

هنگامی که فردی متوجه شد که مبتلا به آلرژی است حتما باید به متخصص آلرژی برای درمان مراجعه نماید. برخی افراد ممکن است بدون مراجعه به پزشک از داروهای آنتی هیستامین قدیمی استفاده کنند که بسیار خواب آور می باشد و باعث بروز اختلال در فعالیت های روزانه می شود اما این افراد باید بدانند که درمان های جدیدی وجود دارد که می توانند استفاده کنند بدون اینکه اختلال در زندگی روزانه آنها به وجود آید و آلرژی را درمان کنند. همچنین بسیار مهم است آلرژی حتما تحت کنترل باشد به دلیل اینکه در صورتی که تحت کنترل نباشد می تواند موجب سینوزیت های مکرر یا سینوزیت آلرژیک و پولیپ های بینی می شود و گاهی درمان پولیپ های بینی نیاز به عمل جراحی دارد بنابراین کنترل آلرژی بسیار حائز اهمیت می باشد.

نتیجه گیری

سینوزیت آلرژیک نوی بیماری است که با علائمی مانند ترشحات از بینی و پشت حلق همراه است. در صورتی که این بیماری درمان نشود می تواند موجب اختلال در زندگی فرد شود بنابراین بهتر است فرد برای درمان سینوزیت آلرژیک به متخصص آلرژی مراجعه نماید.

2 × سه =