کهیر فیزیکی

کهیر و آنژیوادم  20 درصد  افراد  را در  دوره ای  از زندگی شان  گرفتار می کند .  اگر دوره های کهیر  که کمتر  از 6 هفته  طول بکشد  حاد در نظر گرفته می شوند ،در حالی که اگر کهیر هایی که حداقل  2بار در هفته  به مدت بیش  از 6  هفته رخ دهند  مزمن خوانده  می شوند .  این افتراق مهم است ،چون  علل و مکانیسم  های  تشکیل کهیر  و اقدامات  درمانی  در هر کدام  متفاوت است .

کهیر فیزیکی

کهیر و آنژیوادم   ناشی از عوامل  فیزیکی  ویژیگی  های مشترک  شامل  القا  توسط  عوامل محیطی  ،مانند تغییر درجه  حرارت ،یا تحریک  مستقیم پوست  در اثر فشار  ،ضربه ، لرزش  یا نور  دارند .

کهیر-فیزیکی

اختلالات  وابسته به سرما

کهیر  سرما  با شروع   سریع خارش  ،قرمزی  و کهیر آنژیوادم  موضعی  پس از تماس  با یک  محرک سرد  مشخص می شود .  تماس  تمام بدن  مانند  آنچه   در هنگام  شنا  در آب سرد  رخ   می دهد ، می تواند باعث   آزاد شدن  مقادیر زیاد  مواد  وازواکتیو  ،در نتیجه افت  فشار خون  از  دست رفتن  هوشیاری  و حتی  در صورت  عدم درمان  منجر  به مرگ  شود .  تشخیص  توسط   تست چالش  ایجاد  واکنش  مشابه  اثر  در سرما  با قرار دادن یک تکه مکعب  یخی  روی پوست بیمار  به مدت  4 دقیقه  تایید می شود .  در بیمارانی  که کهیر   سرما دارند ،  یک ضایعه  کهیری در حدود   10 دقیقه   بعد از برداشتن   مکعب یخی   وگرم شدن   مجدد پوست   سرد شده   رخ می دهد .  کهیر  سرما می تواند   با حضور   کرایوپروتئین ها مانند  آگلوتینین  های سرد  ،کرایوگلوبولین ها ،کرایوفیبرینوژن ، و آنتی  بادی  دونالد –لندشتینر  که در سیفلیس ثانویه  کهیر سرما  بعد از عفونت های  ویروسی  گزارش شده است  . کهیر سرما باید  از سندرم  فامیلی  التهاب خود  به خودی  ناشی از سرما  افتراق داده  شود .

کهیر کولینرژیک

کهیر کولینرژیک  با برجستگی  های کوچک  نقطه ای  مشخص  می شود  که توسط  حاشیه قرمز  واضح احاطه  شده است  و به  دنبال ورزش  ،حمام داغ  و تعریق  ایجاد می شود .  وقتی بیمار خنک می شود  ،معمولا   در عرض  30-60  دقیقه  بثورات  فروکش می کنند . گاهی علائم منتشر تر  در اثر تحریک  کولینرژیک  مانند اشک  ریزش  ،خس  خس، آبریزش دهان   و سنکوپ مشاهده   می شوند .   این علائم  به واسطه   فیبر های  کولینرژیک   که از طریق  اعصاب  پاراسمپاتیک  به عضلات   عصب دهی می کنند   و توسط  فیبر های  کولینرژیک   که غدد   عرق را عصب  دهی می کنند  و همراه  اعصاب  سمپاتیک طی مسیر   می کنند ایجاد  می شوند .

آنافیلاکسی

کهیر و آنژیوادم